Laatste onderwerpen
Zoeken
S2,der eigen stekkie!
+17
M en V
Geert
Marleen
OpaKees
Dorien
Claire
Brianne
Romy
rapace
SuzanneH
Kanjer
Liesbeth
YvonneM
Anca
Sander
nathalie
Coriena
21 plaatsers
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2013
Pagina 8 van 27
Pagina 8 van 27 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 17 ... 27
Re: S2,der eigen stekkie!
Tja, ik ben zelf ook lid van andere forums,waarom ook niet!
Negatief zien, daar heb je niks aan, maar je moet het natuurlijk wel realistisch bekijken! Over 4 weken weer röntgen en het verwijderen van de pinnen, dus weer narcose, blijft allemaal weer spannend!
Dan moet ze weer haar goede mooie strakke lijn gaan vinden en haar perfectie lichaamsconditie, tis nog een lange weg te gaan voor onze dame!
Sorry, ik wil de feestvreugde niet bederven, maar ben in die dingen nu eenmaal realistisch
Negatief zien, daar heb je niks aan, maar je moet het natuurlijk wel realistisch bekijken! Over 4 weken weer röntgen en het verwijderen van de pinnen, dus weer narcose, blijft allemaal weer spannend!
Dan moet ze weer haar goede mooie strakke lijn gaan vinden en haar perfectie lichaamsconditie, tis nog een lange weg te gaan voor onze dame!
Sorry, ik wil de feestvreugde niet bederven, maar ben in die dingen nu eenmaal realistisch
Op de film zijn de foto's duidelijker te zien en dat ziet er al veelbelovend uit. Hoop echt dat ze weer de vrije natuur in kan, maar ben echt bang dat dat bij de Mortel eerst een strijd gaat worden.
Op de film zijn de foto's duidelijker te zien en dat ziet er al veelbelovend uit. Hoop echt dat ze weer de vrije natuur in kan, maar ben echt bang dat dat bij de Mortel eerst een strijd gaat worden.
Het leven is soms veel te kort,geniet ervan en durf te leven!
Blij, blij en nog een blij. Voor S2 en voor ons allemaal.rapace schreef:Zeker weten Coriena, echt.
Liesbeth en ik zitten ook op een ander forum en daar was men erg negatief. Hier niet gelukkig en dat maakt ons erg blij.
Ze keert terug naar pa en haar toren.
Het wordt een prachtige lente in 2012.
Romy- Aantal berichten : 34
Registration date : 09-06-11
Dit is geweldig om te lezen te zien en te horen.
En wat een respect is er voor elkaar
En wat een respect is er voor elkaar
Leeftijd : 57
S2
Ik zou de wind onder je vleugels willen zijn.
Maar je moet het zelf doen.
Je moet vechten, vechten voor ons, vechten voor alle andere valken maar
vooral ook voor jezelf.
Laat je er niet onder krijgen door zo'n onverlaat.
Laat zien dat je sterker bent dan degenen die jou kwaad wilde doen.
Wij hebben je gezien bij de toren, de "Mortel"
Wij willen je weer zien vliegen, schietend door de blauwe lucht zoals alleen jij dat kan.
Laat ons weer genieten van je fantastische duikvluchten.
Jij, die het vliegen tot een ware kunst hebt verheven.
Wij willen je 's avonds weer aanschouwen en op
het rooster zien zitten bij een ondergaande zon.
Zoals jij dat alleen kan, daar staan als de Phoenix, herboren
tot de valk die je altijd was.
Laat na de regen de zon weer schijnen.
Ga weer showen voor de cam.
En laat ons genieten van de regendruppels op je verenkleed
die als kleine diamantjes glinsteren in het zonlicht.
Waarom?
Omdat we allen van je houden.
Ik zou de wind onder je vleugels willen zijn.
Maar je moet het zelf doen.
Je moet vechten, vechten voor ons, vechten voor alle andere valken maar
vooral ook voor jezelf.
Laat je er niet onder krijgen door zo'n onverlaat.
Laat zien dat je sterker bent dan degenen die jou kwaad wilde doen.
Wij hebben je gezien bij de toren, de "Mortel"
Wij willen je weer zien vliegen, schietend door de blauwe lucht zoals alleen jij dat kan.
Laat ons weer genieten van je fantastische duikvluchten.
Jij, die het vliegen tot een ware kunst hebt verheven.
Wij willen je 's avonds weer aanschouwen en op
het rooster zien zitten bij een ondergaande zon.
Zoals jij dat alleen kan, daar staan als de Phoenix, herboren
tot de valk die je altijd was.
Laat na de regen de zon weer schijnen.
Ga weer showen voor de cam.
En laat ons genieten van de regendruppels op je verenkleed
die als kleine diamantjes glinsteren in het zonlicht.
Waarom?
Omdat we allen van je houden.
Prachtig geschreven OpaKees
Leeftijd : 57
Kees, wat mooi geschreven, dat raakt gevoelsmensen.
Ik las net het geweldige nieuws. Nu nog wel afwachten, maar de verwachtingen zien er steeds beter uit. Loslaten is pas over circa
4 maanden en niemand weet of er dan nog wel een ander vrouwtje zit bij de Toren. Het enige wat we kunnen doen is gewoon afwachten, op het beste hopen en duimen en dan hopelijk
Allemaal nog even geduld hebben
4 maanden en niemand weet of er dan nog wel een ander vrouwtje zit bij de Toren. Het enige wat we kunnen doen is gewoon afwachten, op het beste hopen en duimen en dan hopelijk
Allemaal nog even geduld hebben
Claire- Aantal berichten : 25
Registration date : 16-03-09
Leeftijd : 74
De nieuwe lente wordt fantastisch Claire :voorjaar:
Registration date : 20-05-11
Leeftijd : 69
Herstel slechtvalk S2
Gemert, woensdag 31 augustus 2011
Gisteravond, dinsdag 30 augustus is de slechtvalk S2, nadat ze ruim 4 weken geleden is geopereerd, door dierenarts Caroline Hommers onderzocht om te kijken hoe het herstel van de botbreuk in haar rechtervleugel verloopt. De dierenarts is tevreden over het resultaat tot nu toe. Er is nog steeds kans op volledig herstel.
Hoewel de dierenarts over een mobiel röntgenapparaat beschikt en naar de valk toe had kunnen komen is besloten om met de valk naar de dierenkliniek te gaan. Daar is de mogelijkheid aanwezig om de valk onder narcose te brengen en in alle rust foto’s te kunnen maken.
Maar eerst werd geprobeerd om het zonder narcose te doen en dat lukte wonderwel zeer goed. S2 gedraagt zich zeer rustig, ook nu ze uit haar inmiddels vertrouwde omgeving was gehaald en in de hand moest worden genomen. Alle handelingen onderging ze zonder verzet en bij het maken van de foto’s lag ze keurig stil.
Volgens de dierenarts gaat het in deze fase vooral om botaangroei en dat is duidelijk zichtbaar. De ellepijp en het spaakbeen, die uitwendig gefixeerd zijn, lijken in de juiste stand weer aan elkaar te groeien. De niet gefixeerde delen, zoals het losse stukje bot van het spaakbeen, zitten nog niet helemaal op de oorspronkelijke plek. Maar dat kan zich nog verbeteren in de komende weken. Uiteindelijk gaat het erom dat de botdelen weer goed met elkaar vergroeid zijn. Er kunnen wel verdikkingen overblijven maar dat geeft ook extra sterkte. Cruciaal is dat de oorspronkelijke positie van de vleugel weer wordt bereikt. En nu de hoofddelen, voor zover zichtbaar, in de goede stand lijken te staan is er nog steeds kans op volledig herstel.
De toekomst zal echter leren of dat ook het geval is. Voorlopig zal de fixatie nog 4 weken blijven zitten. Dan zal er een nieuwe foto worden gemaakt en, indien de vooruitzichten dan nog steeds positief zijn, zal dan ook de fixatie worden verwijderd.
De volgende fase is dat de valk de tijd krijgt om weer te bewegen in een grotere volière. Dan zal duidelijk worden of ze de vleugel goed kan gebruiken en in de juiste stand houdt. Tenslotte zal weer conditie moeten worden opgebouwd voordat ze kan worden losgelaten.
Kortom, nog vele stappen te gaan voor het zover is. Voorlopig gaat het in elk geval goed.
Gemert, woensdag 31 augustus 2011
Gisteravond, dinsdag 30 augustus is de slechtvalk S2, nadat ze ruim 4 weken geleden is geopereerd, door dierenarts Caroline Hommers onderzocht om te kijken hoe het herstel van de botbreuk in haar rechtervleugel verloopt. De dierenarts is tevreden over het resultaat tot nu toe. Er is nog steeds kans op volledig herstel.
Hoewel de dierenarts over een mobiel röntgenapparaat beschikt en naar de valk toe had kunnen komen is besloten om met de valk naar de dierenkliniek te gaan. Daar is de mogelijkheid aanwezig om de valk onder narcose te brengen en in alle rust foto’s te kunnen maken.
Maar eerst werd geprobeerd om het zonder narcose te doen en dat lukte wonderwel zeer goed. S2 gedraagt zich zeer rustig, ook nu ze uit haar inmiddels vertrouwde omgeving was gehaald en in de hand moest worden genomen. Alle handelingen onderging ze zonder verzet en bij het maken van de foto’s lag ze keurig stil.
Volgens de dierenarts gaat het in deze fase vooral om botaangroei en dat is duidelijk zichtbaar. De ellepijp en het spaakbeen, die uitwendig gefixeerd zijn, lijken in de juiste stand weer aan elkaar te groeien. De niet gefixeerde delen, zoals het losse stukje bot van het spaakbeen, zitten nog niet helemaal op de oorspronkelijke plek. Maar dat kan zich nog verbeteren in de komende weken. Uiteindelijk gaat het erom dat de botdelen weer goed met elkaar vergroeid zijn. Er kunnen wel verdikkingen overblijven maar dat geeft ook extra sterkte. Cruciaal is dat de oorspronkelijke positie van de vleugel weer wordt bereikt. En nu de hoofddelen, voor zover zichtbaar, in de goede stand lijken te staan is er nog steeds kans op volledig herstel.
De toekomst zal echter leren of dat ook het geval is. Voorlopig zal de fixatie nog 4 weken blijven zitten. Dan zal er een nieuwe foto worden gemaakt en, indien de vooruitzichten dan nog steeds positief zijn, zal dan ook de fixatie worden verwijderd.
De volgende fase is dat de valk de tijd krijgt om weer te bewegen in een grotere volière. Dan zal duidelijk worden of ze de vleugel goed kan gebruiken en in de juiste stand houdt. Tenslotte zal weer conditie moeten worden opgebouwd voordat ze kan worden losgelaten.
Kortom, nog vele stappen te gaan voor het zover is. Voorlopig gaat het in elk geval goed.
Laatst aangepast door rapace op wo 31 aug - 20:15; in totaal 1 keer bewerkt
Rapace daar gaan we vanuit toch.
Dit liefde volle gezinnetje moet nog lang bij elkaar blijven.
Dit liefde volle gezinnetje moet nog lang bij elkaar blijven.
Wat een verschil met het vorige filmpje, daar kon ik niet goed naar kijken. Maar deze is zo hoopvol, zij kán het ècht!!! We zullen het meemaken met z'n allen. Ze wordt nog beroemder dan ze al is.
Laatst aangepast door Romy op do 1 sep - 12:55; in totaal 1 keer bewerkt
Ja deze dame is echt een winnares, volgens mij
Claire- Aantal berichten : 25
Registration date : 16-03-09
Leeftijd : 74
Geweldig nieuws over S2 !! Ik hoop dat de genezing goed gaat en dat ze snel weer herenigd wordt met Pa. Mijn hart krimpt wanneer ik denk aan S2 in een klein hokje. Maar ik weet ook dat het nodig is. Mijn man stuurt nog regelmatig Reiki en met het laatste nieuws is de kans groot dat ze weer volledig terug kan keren. We blijven duimen voor haar!!!!
The fearless hunters of the day they circle in the sky
And faster than a swallow tis said that they can fly
They can kill birds far larger than themselves in flight they make the kill
They nest in holes in the sandstone cliffs on the face of the brown hill,
The fearless hunters of the clouds with terror in their cry
The fastest birds of prey on Planet Earth few that fact would deny
Than the Peregrine falcons in their cloaks of dark to grey
You will not find a greater or more fearless bird of prey
They now nest on tall City buildings and though not seen everywhere
They are making a comeback ten years ago they were rare
They travel at breath-taking speeds when when they are in full flight
And to see them wheel above the cliffs is an amazing sight
The fastest birds on Planet Earth though some may not agree
They often cry out in full flight an amazing thing to hear and see.
The fearless hunters of the day they circle in the sky
And faster than a swallow tis said that they can fly
They can kill birds far larger than themselves in flight they make the kill
They nest in holes in the sandstone cliffs on the face of the brown hill,
The fearless hunters of the clouds with terror in their cry
The fastest birds of prey on Planet Earth few that fact would deny
Than the Peregrine falcons in their cloaks of dark to grey
You will not find a greater or more fearless bird of prey
They now nest on tall City buildings and though not seen everywhere
They are making a comeback ten years ago they were rare
They travel at breath-taking speeds when when they are in full flight
And to see them wheel above the cliffs is an amazing sight
The fastest birds on Planet Earth though some may not agree
They often cry out in full flight an amazing thing to hear and see.
Kanjer- Aantal berichten : 101
Registration date : 22-04-11
Leeftijd : 59
Kanjer! Hoi! Leuk dat je hier was, mooi poem, bedankt
Kanjer, zo'n bijzonder gedicht, erg mooi. Het is toch wel opmerkelijk wat S2 bij mensen oproept. Bij BDL zei ik al dat er een wereld voor mij open ging, toen ik weken lang naar dit paartje had gekeken, maar .......het gaat nog verder dan ik dacht.
Kanjer ,
Wat mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tja, toen S2 voor het eerst verscheen, tjee wat verfoeide ik die dame, iedere keer dat ze bij Pa en de drie kleintjes de prooi afpikte!!!En dat ze mijn geliefde Ma, had verslagen tijdens een hevig gevecht!(waarvan ieder spoor daarna ontbrak )
Het moment dat Tweetje, toen zo brutaal S2 overblufte(op moederdag) dat vergeet ik nooit!!!
Dat ineens S2 toen besefte ,ow jullie willen ook eten? het moment van het eerste voeren door S2, tranen schieten er nog bij in de ogen als ik daar aan terug denk!
Moest wel heel erg wennen aan deze S2, dominant en Pa mocht ineens bijna niks meer, Nee voeren en prooi vangen dat deed die dame liever zelf! En Pa die kwam vaak te laat met een klein prooitje voor de 2 overgebleven kids!
Tweetje en Drietje (Hope en Faith) zijn opgegroeid tot prachtige valken nu waarschijnlijk, maar hebben toen ook veel van S2 geleerd!
Daarna de eitjes en de kuiks van haar en Pa! Mooie beelden toen gehad van dat geluk! Ook dit jaar hebben we van ze genoten, S2 leek wel veranderd, milder en Pa mocht dit jaar meer broeden, en ook zijn eigen prooitjes voeren aan het kroost! Dat gezond werd grootgebracht en uitgevlogen is!
En dan ineens het bericht, S2 is neergeschoten!!!
Tjee toen besefte ik eigenlijk pas, dat ik haar zo ben gaan bewonderen en liefhebben ,zoals ik Pa al jaren doe!
Tja onze Grande Dame, zoals ik haar noem, heeft nog een lange weg te gaan!
De operatie was geslaagd en alles lijkt goed te komen!
Daarna is het aan S2 zelf! We zullen moeten blijven afwachten en hopen dat we haar ooit weer voor de cams kunnen zien samen met mijn geliefde Pa!
Liefs en dikke knuffel voor jullie allen
Wat mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tja, toen S2 voor het eerst verscheen, tjee wat verfoeide ik die dame, iedere keer dat ze bij Pa en de drie kleintjes de prooi afpikte!!!En dat ze mijn geliefde Ma, had verslagen tijdens een hevig gevecht!(waarvan ieder spoor daarna ontbrak )
Het moment dat Tweetje, toen zo brutaal S2 overblufte(op moederdag) dat vergeet ik nooit!!!
Dat ineens S2 toen besefte ,ow jullie willen ook eten? het moment van het eerste voeren door S2, tranen schieten er nog bij in de ogen als ik daar aan terug denk!
Moest wel heel erg wennen aan deze S2, dominant en Pa mocht ineens bijna niks meer, Nee voeren en prooi vangen dat deed die dame liever zelf! En Pa die kwam vaak te laat met een klein prooitje voor de 2 overgebleven kids!
Tweetje en Drietje (Hope en Faith) zijn opgegroeid tot prachtige valken nu waarschijnlijk, maar hebben toen ook veel van S2 geleerd!
Daarna de eitjes en de kuiks van haar en Pa! Mooie beelden toen gehad van dat geluk! Ook dit jaar hebben we van ze genoten, S2 leek wel veranderd, milder en Pa mocht dit jaar meer broeden, en ook zijn eigen prooitjes voeren aan het kroost! Dat gezond werd grootgebracht en uitgevlogen is!
En dan ineens het bericht, S2 is neergeschoten!!!
Tjee toen besefte ik eigenlijk pas, dat ik haar zo ben gaan bewonderen en liefhebben ,zoals ik Pa al jaren doe!
Tja onze Grande Dame, zoals ik haar noem, heeft nog een lange weg te gaan!
De operatie was geslaagd en alles lijkt goed te komen!
Daarna is het aan S2 zelf! We zullen moeten blijven afwachten en hopen dat we haar ooit weer voor de cams kunnen zien samen met mijn geliefde Pa!
Liefs en dikke knuffel voor jullie allen
Tis waar Coriena, S2 is verguisd in het begin.
Wat hadden we allemaal een hekel aan haar.
En zie nu eens.
Ze heeft iets losgemaakt in mensen all over the world.
Dit snapt niemand die haar niet gevolgd heeft.
Ook mijn man niet, hoe lief tie verder ook is.
Ook mijn hart krimpt Kanjer, ik dwing me er niet aan te denken, aan die mooie vogel in haar kleine kooitje.
Ik ben het boek De Valk van Kester Freriks aan het lezen nu en dat helpt me wel sommige dingen anders te zien. Ons hart doet pijn als we aan haar denken nu, maar zij beleeft het anders, zeker als ze in het donker zit, en dat zit ze.
Wie had dit kunnen denken in de lente van 2007, dat zij zoveel los zou maken in de mensen in al die jaren die voorbij zijn gegaan.
Tis waar Coriena, S2 is verguisd in het begin.
Wat hadden we allemaal een hekel aan haar.
En zie nu eens.
Ze heeft iets losgemaakt in mensen all over the world.
Dit snapt niemand die haar niet gevolgd heeft.
Ook mijn man niet, hoe lief tie verder ook is.
Ook mijn hart krimpt Kanjer, ik dwing me er niet aan te denken, aan die mooie vogel in haar kleine kooitje.
Ik ben het boek De Valk van Kester Freriks aan het lezen nu en dat helpt me wel sommige dingen anders te zien. Ons hart doet pijn als we aan haar denken nu, maar zij beleeft het anders, zeker als ze in het donker zit, en dat zit ze.
Wie had dit kunnen denken in de lente van 2007, dat zij zoveel los zou maken in de mensen in al die jaren die voorbij zijn gegaan.
Klopt Rapace!
En we mogen vooral niet vergeten, dat een slechtvalk instinctmatig reageert, en absoluut geen menselijke gevoelens en gedrag heeft! Kom je ook in dat boek trouwens tegen! Ik heb het ook gelezen, veel wordt je duidelijk over het gedrag van de slechtvalk!
Een vogelsoort waar ik dus helemaal aan verknocht en verliefd op ben geworden!
En we mogen vooral niet vergeten, dat een slechtvalk instinctmatig reageert, en absoluut geen menselijke gevoelens en gedrag heeft! Kom je ook in dat boek trouwens tegen! Ik heb het ook gelezen, veel wordt je duidelijk over het gedrag van de slechtvalk!
Een vogelsoort waar ik dus helemaal aan verknocht en verliefd op ben geworden!
Ja absoluut Coriena, puur instinctmatig en niks geen gevoelens. Ik ben bezig in hoofdstuk 2 en een slechtvalk is geen parkiet, hihi, zoveel is me nu al duidelijk aan het worden als ik dat nog niet al zelf had geconstateerd in al die jaren.
Het is een te gek boek Coriena, alles staat er in, waar de naam vandaan komt, kortom alles wat gevraagd wordt altijd op de fora.
Wie het boek leest heeft geen vragen meer, maar kan hooguit nog verrast worden.
Het is een te gek boek Coriena, alles staat er in, waar de naam vandaan komt, kortom alles wat gevraagd wordt altijd op de fora.
Wie het boek leest heeft geen vragen meer, maar kan hooguit nog verrast worden.
Het gedicht heb ik niet zelf gemaakt hoor! Gepikt van internet, maar ik had er gelijk een klik mee en wilde het met jullie delen.
Het boek De Valk van Kester Freriks ga ik zeker aanschaffen. Iemand een idee waar ik deze kan kopen? (sorry S2, dat ik deze vraag stel in jouw topic....
Het boek De Valk van Kester Freriks ga ik zeker aanschaffen. Iemand een idee waar ik deze kan kopen? (sorry S2, dat ik deze vraag stel in jouw topic....
Kanjer- Aantal berichten : 101
Registration date : 22-04-11
Leeftijd : 59
Kanjer, Rapace had daar een adres je voor! ff een mailtje of pb naar haar sturenKanjer schreef:Het gedicht heb ik niet zelf gemaakt hoor! Gepikt van internet, maar ik had er gelijk een klik mee en wilde het met jullie delen.
Pagina 8 van 27
Permissies van dit forum: