Laatste onderwerpen
Zoeken
S2,der eigen stekkie!
+17
M en V
Geert
Marleen
OpaKees
Dorien
Claire
Brianne
Romy
rapace
SuzanneH
Kanjer
Liesbeth
YvonneM
Anca
Sander
nathalie
Coriena
21 plaatsers
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2013
Pagina 5 van 27
Pagina 5 van 27 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 27
Re: S2,der eigen stekkie!
Dank je wel Coriena voor de opheldering.
Dacht even te lezen dat er 2 meiden en 1 jongen in dat nest zaten maar dat is dus niet bekend.
Zondag maar weer eens naar de Mortel om met eigen ogen B/Y te zien, als ze er nog is tenminste. Gisteren is ze nl. niet gespot en vandaag nog helemaal geen valk gezien.
Geniet nog even van je laatste vakantiedagen.
Alvast fijn weekend
Dacht even te lezen dat er 2 meiden en 1 jongen in dat nest zaten maar dat is dus niet bekend.
Zondag maar weer eens naar de Mortel om met eigen ogen B/Y te zien, als ze er nog is tenminste. Gisteren is ze nl. niet gespot en vandaag nog helemaal geen valk gezien.
Geniet nog even van je laatste vakantiedagen.
Alvast fijn weekend
YvonneM- Aantal berichten : 1817
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 73
Coriena schreef:Jammer ik had gehoopt dat ze daar net als hier in Nederland, het onder een organisatie hadden zitten, en alles goed geregistreerd zou zijn!
Ik heb wel de toezegging gekregen, dat mocht er nog nieuwe info zijn, dan mailen ze me!
Woehaaaa Coriena, ik denk administratie op de belgische wijze: alles in grote grijze zakken.
Registration date : 20-05-11
Leeftijd : 69
Hier nog wat valkenweetjes van Froona. Was ik nog vergeten neer te zetten hier. Lees en geniet: http://anne.messageboard.nl/27249/viewtopic.php?t=128
Ha das op het Pinky forum, ben ik moderator van geweest toen het nog actief was!
Klopt in die periode heb ik Froona ook leren kennen! Ik heb veel van haar geleerdrapace schreef:Mooie informatie he Coriena, echt ongelooflijk.
Gemert, 12 augustus 2011
Vandaag zijn we even naar het vogelasiel gegaan en zagen dat het slechtvalk vrouwtje S2 het nog steeds heel erg goed doet.
De asielhouder vertelde dat zij steeds actiever wordt en beide vleugels goed gebruikt. Zoals reeds eerder vermeldt zijn de vleugels niet meer gefixeerd met de staartpennen. Belangrijk detail is dat zij de gewonde vleugel niet laat "hangen" en deze goed optrekt. De vleugelpunt zit net als de andere vleugelpunt gewoon ter hoogte van de staartpennen. Goed teken dus maar dit wil niet zeggen dat de botdelen goed vergroeien en volledig herstel zal plaatsvinden. We moeten nog steeds rekening houden dat het slechtvalk vrouwtje niet terug kan keren in de vrije natuur. Dat zou dan impliceren dat euthanasie alsnog moet worden toegepast. Vooralsnog ziet alles er goed uit en zetten wij alles in het werk om S2 haar vrijheid terug te geven.
Vanaf vandaag zullen wij u éénmaal per week informeren over de vooruitgang van S2. Mocht daartoe aanleiding zijn dan zal er een extra bericht op deze site geplaatst worden.
Gemert, 12 augustus 2011
Vandaag zijn we even naar het vogelasiel gegaan en zagen dat het slechtvalk vrouwtje S2 het nog steeds heel erg goed doet.
De asielhouder vertelde dat zij steeds actiever wordt en beide vleugels goed gebruikt. Zoals reeds eerder vermeldt zijn de vleugels niet meer gefixeerd met de staartpennen. Belangrijk detail is dat zij de gewonde vleugel niet laat "hangen" en deze goed optrekt. De vleugelpunt zit net als de andere vleugelpunt gewoon ter hoogte van de staartpennen. Goed teken dus maar dit wil niet zeggen dat de botdelen goed vergroeien en volledig herstel zal plaatsvinden. We moeten nog steeds rekening houden dat het slechtvalk vrouwtje niet terug kan keren in de vrije natuur. Dat zou dan impliceren dat euthanasie alsnog moet worden toegepast. Vooralsnog ziet alles er goed uit en zetten wij alles in het werk om S2 haar vrijheid terug te geven.
Vanaf vandaag zullen wij u éénmaal per week informeren over de vooruitgang van S2. Mocht daartoe aanleiding zijn dan zal er een extra bericht op deze site geplaatst worden.
Eigenlijk heel goed nieuws maar met een MAAR. Laten we positief blijven en duimen dat S2 weer de vrijheid in kan en het zou helemaal mooi zijn terug naar de Toren. Positief afwachten is het enige wat we doen kunnen.
Maar het is wel een sterke wilskrachtige dame. Dat scheelt een heel stuk.
En met zoveel mensen die haar steunen, moet het haast wel goedkomen.
Maar het is wel een sterke wilskrachtige dame. Dat scheelt een heel stuk.
En met zoveel mensen die haar steunen, moet het haast wel goedkomen.
Claire- Aantal berichten : 25
Registration date : 16-03-09
Leeftijd : 74
Oei, ja ze houden toch nog een slag om de arm.
Maar even niet aan denken.
Maar even niet aan denken.
Nou laten we dan maar hopen dat alles goed komt, maar S2 is nu niet actief
dus ook weinig trek.
dus ook weinig trek.
Leeftijd : 57
Klinkt misschien raar, maar zoals ik haar nu zo zie, ist voor mij S2 niet
S2 was een keizerin, vol met energie en kracht!
En nu, lijkt het een bang musje
Leeftijd : 33
Brianne schreef:Klinkt misschien raar, maar zoals ik haar nu zo zie, ist voor mij S2 niet
Ben het helemaal met je eens, maar durfde het niet op een site te zetten, maar ze kijkt natuurlijk heel anders dan toen wij haar in bedrijf zagen. Een roofvogel kan nooit zichzelf zijn in een situatie als die van haar momenteel. Zij heeft nu niets in de melk te brokkelen, dat is haar aan te zien.
Ik weet wel, dat je behoorlijk de weg kwijt kunt raken, als je van de ene op de andere dag uit het leven valt, dat je gewend was te leven. Zij zal zich hopelijk weer herpakken als zij lichamelijk hersteld is en haar conditie weer op kan bouwen.
Romy- Aantal berichten : 34
Registration date : 09-06-11
Ik denk dat als ze eenmaal in vrijheid is. Ze deze ervaringen snel zal vergeten en heel gauw haar oude leventje weer oppakt. Ik heb die ervaring van ernstig zieke honden, die zodra ze weer konden, weer overgingen tot de orde van de dag. Dieren leven in het nu en niet in het verleden volgens mij. Maar we kunnen jammer genoeg niet meer dan afwachten en er het allerbeste maar van hopen.
Week 33 S2
Gemert, vrijdag 19 augustus 2011
Het gaat nog steeds goed met de slechtvalk S2. Morgen is het 3 weken geleden dat ze is geopereerd aan haar gebroken vleugel. Over ruim een week zal er een röntgenfoto gemaakt worden om te bepalen of de breuken goed zijn genezen. Wat heel belangrijk is dat ze bovendien in de juiste staan zodat ze terug kan keren in de vrije natuur. Mocht dit niet zo zijn dan moeten wij overgaan tot euthanasie, wij gaan er echter nog steeds van uit dat alles goed zal gaan en dat de pinnen snel verwijderd kunnen worden zodat S2 aan haar conditie kan werken.
Dit zal o.a. nodig zijn om de strijd aan te kunnen gaan met haar concurrenten op en rond de toren van De Mortel maar bovenal om zelf weer prooien te kunnen slaan.
VWG Gemert
Gemert, vrijdag 19 augustus 2011
Het gaat nog steeds goed met de slechtvalk S2. Morgen is het 3 weken geleden dat ze is geopereerd aan haar gebroken vleugel. Over ruim een week zal er een röntgenfoto gemaakt worden om te bepalen of de breuken goed zijn genezen. Wat heel belangrijk is dat ze bovendien in de juiste staan zodat ze terug kan keren in de vrije natuur. Mocht dit niet zo zijn dan moeten wij overgaan tot euthanasie, wij gaan er echter nog steeds van uit dat alles goed zal gaan en dat de pinnen snel verwijderd kunnen worden zodat S2 aan haar conditie kan werken.
Dit zal o.a. nodig zijn om de strijd aan te kunnen gaan met haar concurrenten op en rond de toren van De Mortel maar bovenal om zelf weer prooien te kunnen slaan.
VWG Gemert
Leeftijd : 57
Ik weet het niet....als je zo leest houden ze nog steeds een slag om de arm dat ze alsnog geeuthanaseerd moet worden. Hopelijk is het niet nodig, maar ik houd mijn hart vast.
En niet meet bij BDL kijken bij de slechtvalken.
En wie weet wil ik het niet echt meer weten hoe dit afloopt.
Liesbeth schreef:Word dus nog een week vol spanning.
En wie weet wil ik het niet echt meer weten hoe dit afloopt.
Zo ver zijn we nog niet Liesbeth. We gaan nu niet de moed verliezen. Er zijn net 3 weekjes om.
En we kunnen wel allemaal dingen gaan roepen en verzinnen, maar dat gaan we niet doen.
Ik lees daar over heen en reageer er ook niet eens meer op.
Als het zo ver is kunnen we altijd nog in de put gaan zitten en dan sjorren we mekaar er weer uit.
Voorlopig gaat het erg goed met de dame en houdt ze zich kranig.
En natuurlijk houden ze een slag om de arm cq vleugel. Als ze schrijven, dit heeft geen zin verder, stopt iedereen met doneren.
Dus mensen, alsjeblieft blijf lege flessen inleveren en stuur het op, revalidatie kost klauwen met geld en ook die dierenarts, al is ze nog zo lief en kundig, doet het ook niet voor noppes.
Houdt moed Liesbeth, komt goed !!
Lieve mensen!
Ik moet hier toch nog even iets kwijt!
Ik respecteer ieder zijn mening over, wat gebeurt er met S2 als ze niet voldoende herstelt?
Tuurlijk verliezen we de moed niet en blijven we hopen op een gezonde terugkeer van S2 bij de Mortel!
Is ook het liefste wat ik zou willen , hoe mooi ik de vreemde dames die er nu zijn, ook vind!
Maar we moeten ook realistisch zijn, Werkgroep Slechtvalk Gemert, is gebonden aan de regels van de WSN!
Als een valk niet gezond kan worden, en niet meer zelfstandig aan zijn eten kan komen, dan moet er besloten worden tot euthanasie!
WSN is ook tegen het houden van roofvogels door particulieren ed.
En dat is iets waar ik ook achter sta! Sorry mijn persoonlijke mening dus!
Tja mijn gevoel zegt, S2 hoort niet bij een valkenier en in een kooi!
Mijn menselijke gevoel (wat een slechtvalk dus niet heeft!) zegt S2 zou daar nooit gelukkig kunnen zijn! Ik wil niet dat S2 dan nog jaren ongelukkig moet wezen en afhankelijk blijven van mensen!
S2 die we allemaal hebben leren kennen, als een bitch, maar die een ow zo goede moeder is, Hoort frank en vrij te leven!
Misschien ben ik allemaal wat realistischer en ben ik wat harder in deze kwestie, maar dit zegt mijn gevoel en ook mijn verstand!
Ik hoop niet dat ik iemand hiermee kwets/boos of verdrietig maak,maar tis mijn mening over deze kwestie!
Aan de ene kant wil ik ook geen euthanasie maar aan de andere kant wil ik S2 niet het leven laten lijden als een gevangenen!
Tja en das dus ook de tweestrijd waar waarschijnlijk ook WSG, mee om zal moeten leren gaan, Al zijn zij, nogmaals tot euthanasie verplicht door WSN als S2 niet een volwaardig bestaan meer in vrijheid kan hebben!( en daar sta ik ook achter)
Liefs en een heel dikke knuffel voor jullie allemaal!
Ik moet hier toch nog even iets kwijt!
Ik respecteer ieder zijn mening over, wat gebeurt er met S2 als ze niet voldoende herstelt?
Tuurlijk verliezen we de moed niet en blijven we hopen op een gezonde terugkeer van S2 bij de Mortel!
Is ook het liefste wat ik zou willen , hoe mooi ik de vreemde dames die er nu zijn, ook vind!
Maar we moeten ook realistisch zijn, Werkgroep Slechtvalk Gemert, is gebonden aan de regels van de WSN!
Als een valk niet gezond kan worden, en niet meer zelfstandig aan zijn eten kan komen, dan moet er besloten worden tot euthanasie!
WSN is ook tegen het houden van roofvogels door particulieren ed.
En dat is iets waar ik ook achter sta! Sorry mijn persoonlijke mening dus!
Tja mijn gevoel zegt, S2 hoort niet bij een valkenier en in een kooi!
Mijn menselijke gevoel (wat een slechtvalk dus niet heeft!) zegt S2 zou daar nooit gelukkig kunnen zijn! Ik wil niet dat S2 dan nog jaren ongelukkig moet wezen en afhankelijk blijven van mensen!
S2 die we allemaal hebben leren kennen, als een bitch, maar die een ow zo goede moeder is, Hoort frank en vrij te leven!
Misschien ben ik allemaal wat realistischer en ben ik wat harder in deze kwestie, maar dit zegt mijn gevoel en ook mijn verstand!
Ik hoop niet dat ik iemand hiermee kwets/boos of verdrietig maak,maar tis mijn mening over deze kwestie!
Aan de ene kant wil ik ook geen euthanasie maar aan de andere kant wil ik S2 niet het leven laten lijden als een gevangenen!
Tja en das dus ook de tweestrijd waar waarschijnlijk ook WSG, mee om zal moeten leren gaan, Al zijn zij, nogmaals tot euthanasie verplicht door WSN als S2 niet een volwaardig bestaan meer in vrijheid kan hebben!( en daar sta ik ook achter)
Liefs en een heel dikke knuffel voor jullie allemaal!
S2 in een kooi, voliere, hoe groot ook, dat kan niet, dat zou ik niet kunnen verkroppen.
Daarom ga ik voorlopig uit van maar 1 optie en dat is dat het helemaal goed komt.
Nog afgezien van wetten, regels en noem maar op.
Hoe zou ik, hoe zouden wij, kunnen kijken naar de webcams van de Mortel met in mijn/ons achterhoofd de wetenschap dat zij, die daar haar jongen grootbracht, die Pa in de gaten moet houden, ergens in een voliere zit de rest van haar leven?
Daarom zeg ik: er is maar 1 optie en dat gaat gebeuren, heus.
Zij komt terug naar haar toren, naar haar gebied, naar Pa.
Het is nog veels te vroeg om ons druk te maken over het alternatief.
Zij heeft ons al eerder verbaasd doen staan en de wetenschappers met het schaamrood op de kaken in 2007.
Een roofvogel die de jongen van een ander voert, het kon niet en het bestond niet.
Nou we zaten er bij en we keken er naar, het kon wel, en het bestond wel.
En dit gaan we ook beleven met zijn allen.
Heus.
S2 in een kooi, voliere, hoe groot ook, dat kan niet, dat zou ik niet kunnen verkroppen.
Daarom ga ik voorlopig uit van maar 1 optie en dat is dat het helemaal goed komt.
Nog afgezien van wetten, regels en noem maar op.
Hoe zou ik, hoe zouden wij, kunnen kijken naar de webcams van de Mortel met in mijn/ons achterhoofd de wetenschap dat zij, die daar haar jongen grootbracht, die Pa in de gaten moet houden, ergens in een voliere zit de rest van haar leven?
Daarom zeg ik: er is maar 1 optie en dat gaat gebeuren, heus.
Zij komt terug naar haar toren, naar haar gebied, naar Pa.
Het is nog veels te vroeg om ons druk te maken over het alternatief.
Zij heeft ons al eerder verbaasd doen staan en de wetenschappers met het schaamrood op de kaken in 2007.
Een roofvogel die de jongen van een ander voert, het kon niet en het bestond niet.
Nou we zaten er bij en we keken er naar, het kon wel, en het bestond wel.
En dit gaan we ook beleven met zijn allen.
Heus.
Coriena ben het helemaal met je eens. Maar we blijven gewoon optimistisch en op de beste afloop hopen.
Coriena: "Aan de ene kant wil ik ook geen euthanasie maar aan de andere kant wil ik S2 niet het leven laten lijden als een gevangenen!"
Ja zo voel ik ook. Goed gezegd Coriena
Ja zo voel ik ook. Goed gezegd Coriena
Ik ben het met jullie allemaal eens. Ik heb heel veel moeite met het filmpje van haar in de kooi, geen behoefte om het vaker te zien. Voorlopig kan het even niet anders, maar zij hoort haar leven te leven waar ze voor geboren is, en dat is vrij in de lucht, in de natuur, waar dan ook. Het liefste zien wij haar terug bij de Mortel, maar lieve broodjes worden nu eenmaal niet gebakken. We mogen onze handen dicht knijpen als ze volledig herstelt, Positief denken heeft nog nooit geschaad.
Romy- Aantal berichten : 34
Registration date : 09-06-11
Pagina 5 van 27 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16 ... 27
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2013
Pagina 5 van 27
Permissies van dit forum: