Laatste onderwerpen
Zoeken
S2,der eigen stekkie!
+17
M en V
Geert
Marleen
OpaKees
Dorien
Claire
Brianne
Romy
rapace
SuzanneH
Kanjer
Liesbeth
YvonneM
Anca
Sander
nathalie
Coriena
21 plaatsers
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2013
Pagina 18 van 27
Pagina 18 van 27 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 27
Re: S2,der eigen stekkie!
Ja, ik ook Yvonne.
Ik snap niet dat ze nog een half jaar in gevangenschap moet leven. Is het dan niet beter om haar gewoon vrij te laten in de vrije natuur en kijken hoe ze het doet? Ik denk dat ze dan veel gelukkiger zal zijn.
Ik snap niet dat ze nog een half jaar in gevangenschap moet leven. Is het dan niet beter om haar gewoon vrij te laten in de vrije natuur en kijken hoe ze het doet? Ik denk dat ze dan veel gelukkiger zal zijn.
Speak only if it improves upon the silence.
– Gandhi -
YvonneM- Aantal berichten : 1817
Registration date : 14-05-11
Leeftijd : 73
Dat heb ik nu ook, deze dame is me te tam Doet me helemaal niet meer aan onze felle S2 denken!!!YvonneM schreef:Fijn om haar weer eens te zien maar wordt er wel heel verdrietig van.
gaan zitten kijken.
Ik had iets meer verwacht van beelden van S2, wat vraag me niet, ik ben er wel blij mee.
Ze is inderdaad te tam, en niet zoals we ze kennen.
gaan zitten kijken.
Ik had iets meer verwacht van beelden van S2, wat vraag me niet, ik ben er wel blij mee.
Ze is inderdaad te tam, en niet zoals we ze kennen.
Leeftijd : 57
Vond jou idee, Coriena, een gooeie, dat S2 in Bergum los kan en met de nieuwe daar en nestje hebben.
Zie overal reacties van mensen die er verdrietig van worden, ook op you tube.
Maar ik snap dat niet, echt niet.
Begrijp me goed, ik zie haar ook liever op de toren.
Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet verdrietig worden van een lekker etende S2.
Ik wou dat ik mijn zwarte jongetje nog ergens in een hokje had zitten.
Ik bedoel, dit is maar tijdelijk.
Ze moet goed opknappen, dan kan ze na het seizoen volgend jaar eventueel het gevecht aan gaan met haar concurrente.
Ze willen zeker weten dat ze helemaal in goeie conditie is om dat gevecht aan te kunnen.
Ik heb daar alle vertrouwen in.
Ik heb vertrouwen in S2, de mensen die er verstand van hebben en de valkenier die haar gaat trainen.
Het komt goed, dat kunnen we ook overal lezen.
Bedankt voor het plaatsen van dit prachtige filmpje.
Als ik kijk hoe ze er aan toe was en hoe zij nu is, vind ik het een wonder.
Zie overal reacties van mensen die er verdrietig van worden, ook op you tube.
Maar ik snap dat niet, echt niet.
Begrijp me goed, ik zie haar ook liever op de toren.
Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet verdrietig worden van een lekker etende S2.
Ik wou dat ik mijn zwarte jongetje nog ergens in een hokje had zitten.
Ik bedoel, dit is maar tijdelijk.
Ze moet goed opknappen, dan kan ze na het seizoen volgend jaar eventueel het gevecht aan gaan met haar concurrente.
Ze willen zeker weten dat ze helemaal in goeie conditie is om dat gevecht aan te kunnen.
Ik heb daar alle vertrouwen in.
Ik heb vertrouwen in S2, de mensen die er verstand van hebben en de valkenier die haar gaat trainen.
Het komt goed, dat kunnen we ook overal lezen.
Bedankt voor het plaatsen van dit prachtige filmpje.
Als ik kijk hoe ze er aan toe was en hoe zij nu is, vind ik het een wonder.
Registration date : 20-05-11
Leeftijd : 69
zaterdag 21 januari 2012 23:18 | |
Nieuw verblijf slechtvalk S2
Gemert, zondag 22 januari 2012
Het gaat goed met slechtvalk S2.
Op dit moment verblijft zij in een dependance van het vogelasiel Someren e.o. op een rustige plek in het buitengebied.
Het verblijf is van binnen gemaakt met spijlen van bamboestokken waaraan ze zich niet kan beschadigen en de buitenkant van de volière is afgeschermd door beplanting waardoor er geen verstoring kan plaatsvinden. Het voeren vindt plaats via een luikje waardoor Slechtvalk S2 geen mensen ziet en ze in volledige rust kan herstellen. Zoals u in het filmpje kunt zien is ze zonder stress en aast zij goed. Van een afwijkende houding van haar gewonde vleugel is niets meer te zien. Wij hebben daarom de indruk dat ze goed hersteld is maar of dat het geval is zal uiteindelijk blijken als ze weer echt gaat vliegen.
De verwachting is dat ze in juni naar de valkenier gaat en dat ze in augustus haar vrijheid terugkrijgt.
In Nederland mogen de meeste roofvogels gehouden worden mits zij aantoonbaar uit kweek zijn verkregen en voorzien zijn van een vaste gesloten voetring die alleen te plaatsen is in de eerste levensdagen. Met DNA profiel kan het verwantschap tegenwoordig makkelijk worden gecontroleerd. Hierdoor wordt voorkomen dat in het wild voorkomende vogels gevangen worden voor de jacht of roofvogelshows.
Roofvogels kunnen gehouden worden door valkeniers die hiermee jagen, maar ook door personen die roofvogels houden voor commerciële doeleinden (roofvogelshows, braderieën etc.) en door particulieren.
VWG Gemert distantieert zich van commerciële activiteiten, roofvogelshows en particulieren die roofvogels voor de "fun" houden.
Echte valkeniers die een valkeniersakte bezitten en een eeuwenoude cultuurhistorie in stand houden vervullen echter een belangrijke taak bij de bescherming van roofvogels in het algemeen en hun revalidatie als zij gewond worden aangetroffen in de natuur. Zij bezitten daarvoor de juiste expertise.
Zoals het er nu naar uitziet zal slechtvalk S2 door alle zorg van de dierenartsen, de asielhouders en uw financiële steun haar vrijheid in alle gezondheid terug krijgen.
Nieuw verblijf slechtvalk S2
Gemert, zondag 22 januari 2012
Het gaat goed met slechtvalk S2.
Op dit moment verblijft zij in een dependance van het vogelasiel Someren e.o. op een rustige plek in het buitengebied.
Het verblijf is van binnen gemaakt met spijlen van bamboestokken waaraan ze zich niet kan beschadigen en de buitenkant van de volière is afgeschermd door beplanting waardoor er geen verstoring kan plaatsvinden. Het voeren vindt plaats via een luikje waardoor Slechtvalk S2 geen mensen ziet en ze in volledige rust kan herstellen. Zoals u in het filmpje kunt zien is ze zonder stress en aast zij goed. Van een afwijkende houding van haar gewonde vleugel is niets meer te zien. Wij hebben daarom de indruk dat ze goed hersteld is maar of dat het geval is zal uiteindelijk blijken als ze weer echt gaat vliegen.
De verwachting is dat ze in juni naar de valkenier gaat en dat ze in augustus haar vrijheid terugkrijgt.
In Nederland mogen de meeste roofvogels gehouden worden mits zij aantoonbaar uit kweek zijn verkregen en voorzien zijn van een vaste gesloten voetring die alleen te plaatsen is in de eerste levensdagen. Met DNA profiel kan het verwantschap tegenwoordig makkelijk worden gecontroleerd. Hierdoor wordt voorkomen dat in het wild voorkomende vogels gevangen worden voor de jacht of roofvogelshows.
Roofvogels kunnen gehouden worden door valkeniers die hiermee jagen, maar ook door personen die roofvogels houden voor commerciële doeleinden (roofvogelshows, braderieën etc.) en door particulieren.
VWG Gemert distantieert zich van commerciële activiteiten, roofvogelshows en particulieren die roofvogels voor de "fun" houden.
Echte valkeniers die een valkeniersakte bezitten en een eeuwenoude cultuurhistorie in stand houden vervullen echter een belangrijke taak bij de bescherming van roofvogels in het algemeen en hun revalidatie als zij gewond worden aangetroffen in de natuur. Zij bezitten daarvoor de juiste expertise.
Zoals het er nu naar uitziet zal slechtvalk S2 door alle zorg van de dierenartsen, de asielhouders en uw financiële steun haar vrijheid in alle gezondheid terug krijgen.
Bedankt voor het plaatsen Rapace!
Nou ja het gaat goed met die dame , en das het belangrijkste!
Maar daar zal vast wel goed over nagedacht zijn!
Dit jaar dus een heel nieuw en misschien een verrassend seizoen , in de Mortel.
Maar daar zal vast wel goed over nagedacht zijn!
Dit jaar dus een heel nieuw en misschien een verrassend seizoen , in de Mortel.
Leeftijd : 33
Ja, dat is zeker waar Brianne, heel spannend wordt het, ondanks alles.
Ik moest er steeds aan denken en had het volgende bedacht, ook niet geheel onbelangrijk:
Misschien dat het al dan niet tijdelijke vrouwtje ook jongen krijgt. Dus het zou eeuwig zonde zijn wanneer ze S2 vrijlaten in het seizoen, want die gaat geheid het gevecht aan.
Dat hebben we eerder gezien, dat wordt een gevecht tot er een of in het slechtste geval(k) twee dood neervallen.
Plus het risico dat de eventuele jongen die er dan zijn het ook niet gaan redden.
Want stel dat S2 het wint, dan zou het wel heel apart zijn als ze voor de tweede keer de jongen van een ander groot gaat brengen. En Pa wordt ook een daagje ouwer, die is ook al 5 jaar ouder dan in 2007, dus dat gaat misschien ook allemaal niet meer zo makkelijk. Prooi vangen, kleintjes voederen.
Kortom, ik denk dat het voor S2 en zeker voor de rust van eventueel nieuw broedsel wel goed is dat het rustig blijft daar rond de toren.
In 2013 wordt het dan weer de beurt van S2.
Ik moest er steeds aan denken en had het volgende bedacht, ook niet geheel onbelangrijk:
Misschien dat het al dan niet tijdelijke vrouwtje ook jongen krijgt. Dus het zou eeuwig zonde zijn wanneer ze S2 vrijlaten in het seizoen, want die gaat geheid het gevecht aan.
Dat hebben we eerder gezien, dat wordt een gevecht tot er een of in het slechtste geval(k) twee dood neervallen.
Plus het risico dat de eventuele jongen die er dan zijn het ook niet gaan redden.
Want stel dat S2 het wint, dan zou het wel heel apart zijn als ze voor de tweede keer de jongen van een ander groot gaat brengen. En Pa wordt ook een daagje ouwer, die is ook al 5 jaar ouder dan in 2007, dus dat gaat misschien ook allemaal niet meer zo makkelijk. Prooi vangen, kleintjes voederen.
Kortom, ik denk dat het voor S2 en zeker voor de rust van eventueel nieuw broedsel wel goed is dat het rustig blijft daar rond de toren.
In 2013 wordt het dan weer de beurt van S2.
Nieuw filmpje over S2.
http://www.vwggemertslechtvalk.nl/nieuws/73-filmpje-slechtvalk-s2.html
http://www.vwggemertslechtvalk.nl/nieuws/73-filmpje-slechtvalk-s2.html
Het leven is soms veel te kort,geniet ervan en durf te leven!
Slechtvalk S2
Gemert, zondag 25 mrt 2012
In onderstaand filmpje kunt u het gehele verblijf van slechtvalk S2 zien.
Omdat het verblijf rondom helemaal dicht is gemaakt kunnen wij haar alleen filmen bij de voederluiken en de ingang van het verblijf.
Door het mooie weer van vandaag is het beeld overbelicht en hebben wij de film niet in kleur gepubliceerd.
BRON: VWGGEMERT
Gemert, zondag 25 mrt 2012
In onderstaand filmpje kunt u het gehele verblijf van slechtvalk S2 zien.
Omdat het verblijf rondom helemaal dicht is gemaakt kunnen wij haar alleen filmen bij de voederluiken en de ingang van het verblijf.
Door het mooie weer van vandaag is het beeld overbelicht en hebben wij de film niet in kleur gepubliceerd.
BRON: VWGGEMERT
Geniet van elke dag
Dorien- Aantal berichten : 9561
Registration date : 01-03-09
je moet wel geld bieden om haar vrij te laten.....
Sander- Aantal berichten : 2129
Registration date : 05-03-09
Leeftijd : 55
het lijkt vietnam wel....
eerlijk gezegd, schandalig om te filmen, uit te zenden en dan ook nog vragen om geld, sorry, ben hier echt wel boos over..
eerlijk gezegd, schandalig om te filmen, uit te zenden en dan ook nog vragen om geld, sorry, ben hier echt wel boos over..
Sander- Aantal berichten : 2129
Registration date : 05-03-09
Leeftijd : 55
Tja, onze dame ziet er goed uit, maar het doet pijn haar in zo'n ruimte te zien zitten En ze moet daar nog zo lang zitten
Het liefs zou ik eigenhandig de deur voor haar open willen zetten!, Maar ja of dat zo verstandig is
Het liefs zou ik eigenhandig de deur voor haar open willen zetten!, Maar ja of dat zo verstandig is
Zij zou toch naar een valkenier gaan omdat ze getrained zou gaan worden of vergis ik me nou zo?
Waarom zit ze dan nog steeds daar in dat hok?????
Zij zou toch naar een valkenier gaan omdat ze getrained zou gaan worden of vergis ik me nou zo?
Ze gaat een maand of twee voor haar vrijlating naar een valkenier!rapace schreef:Er schiet me nou net iets te binnen en wou het toch even vragen.
Ben het met een van de vorige sprekers eens, het lijkt goddome Vietnam wel.
Ben het met een van de vorige sprekers eens, het lijkt goddome Vietnam wel.
Why does S2 have to go to a falconer?
kshanks- Aantal berichten : 1
Registration date : 06-04-12
She will be trained till she is in a perfect condition and than she will get back her freedom. It takes a long time, but one day she'll fly away.
Pagina 18 van 27 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 22 ... 27
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2013
Pagina 18 van 27
Permissies van dit forum: