Laatste onderwerpen
Zoeken
A'dam. ABN/AMRO
+6
Harmen
PacoSV
geeske
Coriena
margootje
henkievpk
10 plaatsers
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: Slechtvalken Nederland 2009 t/m 2023 :: Seizoen 2020
Pagina 9 van 11
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Re: A'dam. ABN/AMRO
toch nog even gevoerd worden
geeske- Aantal berichten : 539
Registration date : 18-06-15
na een vermoeiende dag
CCR (zittend) en CCT op de thuisbasis
luieren in het zonnetje
vanochtend vroeg is CCR blijkbaar ook gevlogen; heb het gemist
CCS is (eer)gisteren dood gevonden op de binnenplaats van de ABN; CCR is vandaag binnengebracht bij het asiel (nog net niet dood begreep ik) maar redt het waarschijnlijk ook niet.
Verschrikkelijk; elk jaar sneuvelen ze binnen een week.
Ik denk dat ze met die harde wind, die tussen al die hoge gebouwen natuurlijk voor rare windvlagen zorgt, tegen een of ander gebouw zich te pletter vliegen.
CCT schijnt vandaag nog gezien te zijn.
Vanaf vanochtend doen bij mij de camera's het niet meer.
Bah, wat een verdrietige toestand
Verschrikkelijk; elk jaar sneuvelen ze binnen een week.
Ik denk dat ze met die harde wind, die tussen al die hoge gebouwen natuurlijk voor rare windvlagen zorgt, tegen een of ander gebouw zich te pletter vliegen.
CCT schijnt vandaag nog gezien te zijn.
Vanaf vanochtend doen bij mij de camera's het niet meer.
Bah, wat een verdrietige toestand
Hoi Geeske,
wat een verdrietig nieuws, ik ben er stil van. Je weet dat de kans groot is maar toch. CCT zag ik in elk geval twee dagen geleden nog en toen had hij al twee vluchten onder zijn vleugels. Hopelijk gaat het hem wel goed.
wat een verdrietig nieuws, ik ben er stil van. Je weet dat de kans groot is maar toch. CCT zag ik in elk geval twee dagen geleden nog en toen had hij al twee vluchten onder zijn vleugels. Hopelijk gaat het hem wel goed.
Falkette- Aantal berichten : 47
Registration date : 18-05-19
Vreselijk nieuws Geeske
Meestal vrouwtjes die bij de eerste vlucht sneuvelen. De mannetjes hebben het makkelijker vanwege hun gewicht.
De vijver en de wind tussen de gebouwen maakt het niet eenvoudiger. Maar in de natuur heb je die omstandigheden ook vaak. Een nest hoog in de rotsen langs de kust. Hier hebben ze nog het voordeel dat ze op het dak kunnen oefenen, of bij de eerste vlucht een tussenlanding kunnen maken in een raam of een lager gebouw, wat CCT deze keer gered heeft.
Maar ondanks dat toch heel jammer....
Meestal vrouwtjes die bij de eerste vlucht sneuvelen. De mannetjes hebben het makkelijker vanwege hun gewicht.
De vijver en de wind tussen de gebouwen maakt het niet eenvoudiger. Maar in de natuur heb je die omstandigheden ook vaak. Een nest hoog in de rotsen langs de kust. Hier hebben ze nog het voordeel dat ze op het dak kunnen oefenen, of bij de eerste vlucht een tussenlanding kunnen maken in een raam of een lager gebouw, wat CCT deze keer gered heeft.
Maar ondanks dat toch heel jammer....
PacoSV- Aantal berichten : 532
Registration date : 22-04-16
Leeftijd : 61
Gisteravond om 22:10 zat CCT weer op het rekje voor het hok.
chrisn- Aantal berichten : 1
Registration date : 02-06-20
Weet iemand of er nog nieuws is over CCR?
geeske schreef:CCS is (eer)gisteren dood gevonden op de binnenplaats van de ABN; CCR is vandaag binnengebracht bij het asiel (nog net niet dood begreep ik) maar redt het waarschijnlijk ook niet.
Hoi Geeske, weet je of er nog nieuws is over CCR?
Falkette- Aantal berichten : 47
Registration date : 18-05-19
Falkette schreef:geeske schreef:CCS is (eer)gisteren dood gevonden op de binnenplaats van de ABN; CCR is vandaag binnengebracht bij het asiel (nog net niet dood begreep ik) maar redt het waarschijnlijk ook niet.
Hoi Geeske, weet je of er nog nieuws is over CCR?
Nee, niks meer over gehoord Falkette
bericht op het facebook van Yvonne van der Maat
Slecht nieuws van vogelopvang De Toevlucht op mijn vraag welke jonge slechtvalk er vorige week is binnen gebracht en wat er aan de hand was.
"Het gaat om CCS (ABN-AMRO) en de situatie verslechtert per dag en er is besloten deze vogel in te laten slapen, de verlamming is zo ernstig dat de vogel liggend op zijn zij moet eten. Dat gaat natuurlijk niet en na een aantal dagen met de hand voeren begint de vogel nu voedsel te weigeren."
Slecht nieuws van vogelopvang De Toevlucht op mijn vraag welke jonge slechtvalk er vorige week is binnen gebracht en wat er aan de hand was.
"Het gaat om CCS (ABN-AMRO) en de situatie verslechtert per dag en er is besloten deze vogel in te laten slapen, de verlamming is zo ernstig dat de vogel liggend op zijn zij moet eten. Dat gaat natuurlijk niet en na een aantal dagen met de hand voeren begint de vogel nu voedsel te weigeren."
Leeftijd : 58
Coriena schreef:bericht op het facebook van Yvonne van der Maat
oh dank je wel Corina voor het informeren en doorgeven.
Ik was er al bang voor, wat een treurig resultaat. Alle twee die prachtige vrouwen eigenlijk meteen dood.
Die nestkast op de ABN brengt geen geluk; jaar in jaar uit gaat het nu al (grotendeels) mis
geeske schreef:Coriena schreef:bericht op het facebook van Yvonne van der Maat
oh dank je wel Corina voor het informeren en doorgeven.
Ik was er al bang voor, wat een treurig resultaat. Alle twee die prachtige vrouwen eigenlijk meteen dood.
Die nestkast op de ABN brengt geen geluk; jaar in jaar uit gaat het nu al (grotendeels) mis
Trouwens wel raar dat het om CCS gaat Coriena, want die zou al eerder 'dood' gevonden zijn. CCR (die dagen later pas vloog) zou, voor zover ik begreep, naar de Toevlucht zijn gebracht. Vraag me af hoe het nu precies zit
CCT in blakende gezondheid
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: Slechtvalken Nederland 2009 t/m 2023 :: Seizoen 2020
Pagina 9 van 11
Permissies van dit forum: