Laatste onderwerpen
Zoeken
Rondom de toren
+15
Ciryon
Fogel
Marjo
Coriena
Paukje
knuffeltje
Twietie
SjoukjeK
v(ed)
henkievpk
Gerse Vrouw
Sander
Eleonore
Hyacint
Ans
19 plaatsers
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2021.
Pagina 12 van 21
Pagina 12 van 21 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21
VERSLAG.....
VERSLAG.
Het verslag heeft als titel HERFSTWANDELING ~ 2.
KLIK: naar de desbetreffende pagina op mijn site:
https://www.elswonderewereld.nl/.../verslagen-de-mortel...
....en dan geheel naar beneden scrollen.
3-11-2020 ~ sfeervol bij de zendtoren.
Het verslag heeft als titel HERFSTWANDELING ~ 2.
KLIK: naar de desbetreffende pagina op mijn site:
https://www.elswonderewereld.nl/.../verslagen-de-mortel...
....en dan geheel naar beneden scrollen.
3-11-2020 ~ sfeervol bij de zendtoren.
Jammer voor jullie dat de valkjes zich niet lieten zien..
Maar ja die lagen al kroelend binnen .
Kostelijk Els. hoe kom je er toch op.
Jammer voor jullie dat de valkjes zich niet lieten zien..
Maar ja die lagen al kroelend binnen .
Kostelijk Els. hoe kom je er toch op.
En tja.....je moet dan iets....
En tja.....je moet dan iets....
Leeftijd : 67
Re: Rondom de toren
Leeftijd : 58
Dank je wel, lieve Henk!
Een mooie herfstopname....
Bedankt lieve Marjo.....
Een mooie herfstopname....
Bedankt lieve Marjo.....
Laatst aangepast door Els van de Donk op do 12 nov - 16:10; in totaal 1 keer bewerkt
Bij aankomst zaten V en M in de hoge antenne, soms 1 van hen ging even vliegen rondom de toren en daarna ging deze op de koektrommel zitten. Daarna even samen vliegen en 1 weer terug naar de antenne, de ander bleef vliegen boven het spottersveld en ging achter een groep Kraaien aan, groep viel uit elkaar, ene helft keerde om en de andere vlogen door en V of M (weet ik niet) vloog hen achterna. Valk kwam uiteindelijk terugvliegen zonder prooi en ging weer op de KT zitten, (helaas geen foto's kunnen maken hiervan) maar wel van het vliegen van M of V?. Het was heerlijk weer, eindelijk is geen kou en regen of bloedheet weer. Daarna zijn we gaan wandelen samen met de hondjes en wat foto's die jullie allemaal wel herkennen. Voor vertrek toch nog even naar het spottersveld en zagen 1 valk op de grote antenne en 1 op de KT. Ik was heel blij met dit uitje, zeker na een beetje een rotperiode die ik meemaakte de laatste tijd. Dan maakt dit echt veel goed!
Oke ik heb geen supercamera maar heb er het beste van gemaakt, toch weer een beetje Mortel voor ieders.
[url=https://servimg.com/view/20168333
Deze deur is speciaal! daar zou ik best eens doorheen willen gaan om het ringen van de kleine slechtvalkjes mee te mogen maken, Wie weet?...hoe dan ook ik was weer very happy today!!! en sluit af met 1 valk bij de antenne en 1 op de koektrommel.
Bij aankomst zaten V en M in de hoge antenne, soms 1 van hen ging even vliegen rondom de toren en daarna ging deze op de koektrommel zitten. Daarna even samen vliegen en 1 weer terug naar de antenne, de ander bleef vliegen boven het spottersveld en ging achter een groep Kraaien aan, groep viel uit elkaar, ene helft keerde om en de andere vlogen door en V of M (weet ik niet) vloog hen achterna. Valk kwam uiteindelijk terugvliegen zonder prooi en ging weer op de KT zitten, (helaas geen foto's kunnen maken hiervan) maar wel van het vliegen van M of V?. Het was heerlijk weer, eindelijk is geen kou en regen of bloedheet weer. Daarna zijn we gaan wandelen samen met de hondjes en wat foto's die jullie allemaal wel herkennen. Voor vertrek toch nog even naar het spottersveld en zagen 1 valk op de grote antenne en 1 op de KT. Ik was heel blij met dit uitje, zeker na een beetje een rotperiode die ik meemaakte de laatste tijd. Dan maakt dit echt veel goed!
Oke ik heb geen supercamera maar heb er het beste van gemaakt, toch weer een beetje Mortel voor ieders.
[url=https://servimg.com/view/20168333
Deze deur is speciaal! daar zou ik best eens doorheen willen gaan om het ringen van de kleine slechtvalkjes mee te mogen maken, Wie weet?...hoe dan ook ik was weer very happy today!!! en sluit af met 1 valk bij de antenne en 1 op de koektrommel.
Fogel- Aantal berichten : 249
Registration date : 18-06-15
Wow Fogel Super leuk. Zo blij je daar bij de mortel te zien. En dat je blij bent is goed te zien. Je ziet er goed uit. Mooie foto's. Mijn hartje gaat altijd wat sneller kloppen als ik foto's van de mortel en de omgeving ziet. Prachtig de valk in de lucht. Blijft moeilijk vind ik vliegende vogels fotograferen. dan voor je verslag.
Fogeltje,
Wat heerlijk voor je dat je weer naar de Mortel bent geweest, en dat je genoten hebt zie ik wel aan je foto's.
Dank je wel voor je verslag en je foto's!
Wat heerlijk voor je dat je weer naar de Mortel bent geweest, en dat je genoten hebt zie ik wel aan je foto's.
Dank je wel voor je verslag en je foto's!
Leeftijd : 62
Fogeltje....... wat een fijne dag voor jullie...... zo blij voor je!
10-11-2020... na alle renovatie werkzaamheden ben ik wel aan een afspraakje toe...... snel de weermodellen nagekeken en een berichtje gestuurd naar mijn Gerse valkenmaatje......
Een cadeautje, strak blauwe lucht, zonnetje.. geen zuchtje wind, leeg veldje en in de antenne zie ik een SV...... en daar komt mijn maatje ook al aan met vriendje Ari......
en dan zitten er 2 valken...... 1 (V?)vertrekt naar het rooster met herrie..... ehhmmm een derde SV dient zich aan die NIET welkom is bij de kast..... maar echte agressie blijft uit wel wordt de derde SV netjes naar de grens gebracht. M blijft lekker onderin de antenne zitten, niet echt onder de indruk.......
tijd voor een wandelingetje... op de terugweg horen we een hoop geschreeuw, op het veldje zien we met de kijkert dat V op de koektrommel zit en duidelijk aan het eten is..... M zit op de reling van het dak.......
Een CADEAUTJE zo genoten..... zelfs een kleurtje gekregen.
uhmm had ik al gezegd dat we in ons vestje zaten...... het een graadje of 18 was en we blij waren even onder de bomen te kunnen afkoelen.........
Een cadeautje, strak blauwe lucht, zonnetje.. geen zuchtje wind, leeg veldje en in de antenne zie ik een SV...... en daar komt mijn maatje ook al aan met vriendje Ari......
en dan zitten er 2 valken...... 1 (V?)vertrekt naar het rooster met herrie..... ehhmmm een derde SV dient zich aan die NIET welkom is bij de kast..... maar echte agressie blijft uit wel wordt de derde SV netjes naar de grens gebracht. M blijft lekker onderin de antenne zitten, niet echt onder de indruk.......
tijd voor een wandelingetje... op de terugweg horen we een hoop geschreeuw, op het veldje zien we met de kijkert dat V op de koektrommel zit en duidelijk aan het eten is..... M zit op de reling van het dak.......
Een CADEAUTJE zo genoten..... zelfs een kleurtje gekregen.
uhmm had ik al gezegd dat we in ons vestje zaten...... het een graadje of 18 was en we blij waren even onder de bomen te kunnen afkoelen.........
Laatst aangepast door Marjo op wo 11 nov - 17:54; in totaal 1 keer bewerkt
Dank je wel Marjo. Jullie hadden een schitterende dag!
En met Gerse V. is het altijd genieten!
Schitterend Marjo en Gerse!
Leeftijd : 62
Volgend jaar Marjo hoop ik jou en Gerse (die ik al heel lang ken, maar nooit in het echt ontmoet heb) Te zien bij de toren.Marjo schreef:met mij ook hoor........ )))))Coriena schreef:Dank je wel Marjo. Jullie hadden een schitterende dag!
Coriena schreef:Volgend jaar Marjo hoop ik jou en Gerse (die ik al heel lang ken, maar nooit in het echt ontmoet heb) Te zien bij de toren.Marjo schreef:met mij ook hoor........ )))))Coriena schreef:Dank je wel Marjo. Jullie hadden een schitterende dag!
Morteldagen zijn niks voor mij, ik hou niet van druktes..... gaat dus niet gebeuren.
Prachtig Marjo. Blij dat jij en Gerse zo genoten hebben. Mooie foto's.
O en Morteldagen zijn niet zo druk hoor. Het is echt niet zo dat we met ze allen gaan wandelen hoor. Ik doe ook gewoon mijn ding. Ik ga er ook gewoon in mijn eentje vandoor. (al is het voor een plaspauze )
O en Morteldagen zijn niet zo druk hoor. Het is echt niet zo dat we met ze allen gaan wandelen hoor. Ik doe ook gewoon mijn ding. Ik ga er ook gewoon in mijn eentje vandoor. (al is het voor een plaspauze )
Oh leuke dag hebben jullie gehad! zelfs een 3e was er (mss een juvie?) dacht op 1 van de screenfoto's van de refresh cam die Coriena had geplaatst een geringde valk te zien maar (ben niet zeker hiervan)
Hoe dan ook jullie hebben prachtig weer gehad en de valken gezien en mooie foto's gemaakt!
Hoop jullie toch echt een keer te ontmoeten daar, ik houd ook niet van drukte maar het valt best mee hoor en anders kun je nog altijd aan de overkant gaan zitten, zie je de toren van de zijkant, ook mooi!
Dank voor het delen!
Hoe dan ook jullie hebben prachtig weer gehad en de valken gezien en mooie foto's gemaakt!
Hoop jullie toch echt een keer te ontmoeten daar, ik houd ook niet van drukte maar het valt best mee hoor en anders kun je nog altijd aan de overkant gaan zitten, zie je de toren van de zijkant, ook mooi!
Dank voor het delen!
Registration date : 18-06-15
Mooie verslagen, lieve dames!
En dit alles in mooi warm zonlicht op het mooie plekske!
De mooie foto's illustreren het fijne bezoek.
Dank jullie wel!
En dit alles in mooi warm zonlicht op het mooie plekske!
De mooie foto's illustreren het fijne bezoek.
Dank jullie wel!
Zal ook eens wat laten horen/weten van mij, is al weer zo lang geleden. Met mij gaat het redelijk goed, kom weinig de deur meer uit. Heel af en toe loop ik een rondje singel of naar de apotheek en daar blijft het dan weer bij. Voor de rest zit ik binnen. Ben blij om te lezen dat het met jullie goed gaat. Maar genoeg over mij, wil niet klagend overkomen op jullie.
En sjonge jonge wat ben ik jaloers op jullie allemaal Zijn trouwens wel mooie foto's die ik voorbij zie komen
gr. Knuffeltje
En sjonge jonge wat ben ik jaloers op jullie allemaal Zijn trouwens wel mooie foto's die ik voorbij zie komen
gr. Knuffeltje
knuffeltje- Aantal berichten : 1030
Registration date : 12-10-17
Leeftijd : 68
Wat fijn weer van je te horen, Knuffeltje.
En ja, je kunt nu niet voorzichtig genoeg zijn.
En daarom ben je dat.
Je bent tevens hier in goed gezelschap!
En ja, je kunt nu niet voorzichtig genoeg zijn.
En daarom ben je dat.
Je bent tevens hier in goed gezelschap!
Hoi Els dank je, en ja ben idd in goed gezelschap, en ook in het verkeerde onderwerp kom ik ineens achter. Maar goed is even niet anders. En ja ik ben heel voorzichtig, heb geen zin in een onwelkome virus. Nogmaals bedankt
knuffeltje- Aantal berichten : 1030
Registration date : 12-10-17
Leeftijd : 68
Prachtige Mortelfoto's weer, dankjewel Fogel en Marjo!
Twietie- Aantal berichten : 7334
Registration date : 29-05-15
Leeftijd : 72
Pagina 12 van 21 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21
Soortgelijke onderwerpen
» Amersfoort/OLV toren.
» Amersfoort/OLV toren
» Amersfoort/OLV toren
» Campics de Mortel
» Diverse Slechtvalken Nederland
» Amersfoort/OLV toren
» Amersfoort/OLV toren
» Campics de Mortel
» Diverse Slechtvalken Nederland
De Mortel en andere slechtvalken :: Gesloten Topics 2009 tot en met 2023 :: Archief :: De Mortel :: De Mortel 2021.
Pagina 12 van 21
Permissies van dit forum: